Leverandør Audit

​Leverandøraudit er på alle måder den sværeste af alle audit disciplinerne og bør derfor håndteres af auditorer med særlige kompetencer

​Leverandøraudit (supplier audit, 2.parts audit) er en særlig disciplin indenfor auditteknikken, der desværre i mange tilfælde bliver behandlet for let og overordnet.

Kom på kursus og bliv klædt på til at gennemføre audits i overensstemmelse med de særlige krav og forventninger, der følger med audit af dine leverandører.

​Hvorfor er denne audittype så særligt vanskelig?​

For det første fødes grundlaget til audit i et kontraktgrundlag, hvor enten indkøber eller den kontraktansvarlige har et meget lille - eller i mange tilfælde slet intet kendskab til audit. Kontraktgrundlaget skaber derfor ikke det rette råderum til sikring af en succesfuld audit.


For det andet er de auditorer, der udsendes trænet som interne auditorer med vægt på en given ISO-standard. De er sjældent hverken uddannet eller trænet i komplekse kontraktmæssige sammenhænge og er således ikke i tilstrækkeligt omfang i stand til at forudse følger af eventuelle afvigelser.

Den alvorlige konsekvens af dette er, at virksomheden bringer sig selv i ond tro ved at auditere en leverandør, men måske ikke er i stand til at afdække de reelle problemstillinger. Leverandøren vil da altid kunne påberåbe sig, at auditor har været til stede på sitet og ikke har haft bemærkninger.

Udbytte:

Bliv klædt på til opgaven.

·​Gennemfør audit på de rigtige præmisser.

·​Vær sikker på de kontakter I indgår.

·​Risiker ikke at blive hængt ud i pressen for at handle med underlødige leverandører

Underviser:

Kristian Glæsel, der har været formand/convenor for ISO’s udvikling af den nye internationale arbejdsmiljøstandard og som har mange års erfaring med ledelsesstandarder i praksis og undervisning

Minimum deltagere:

4 pers. – af hensyn til synergi og videndeling mellem deltagerne

IRCA Registrering:

Vi bliver ofte spurgt, om vores kurser er registreret hos IRCA. Det enkle svar er, NEJ. Vi sætter pris på vores frihed til at sammensætte vores uddannelse ud fra sammensætningen af studerende og ud fra den nyeste viden på det pågældende område. Hvis vi skulle registrere vores kurser, ville vi være bundet til at gennemføre vores uddannelser på en hel bestemt måde, med meget få muligheder for at tilpasse til de studerende og disses behov.

Så hvad er garantien for kvaliteten af den træning vi leverer?
I og med vi er involveret i udarbejdelsen af standarderne internationalt og dermed sidder med den nyeste viden på området og det kombineret med 20 års erfaring i auditarbejde, er vi er blandt de mest erfarne og kyndige virksomheder du kan finde på området for tolkning og forståelse af ledelses standarder. Dette er vores Brand og vores garanti til jer for at give den bedste træning idenfor området.

Vi er mere end bare en standard:

Hos Glaesel HSEQ Management har vi mange års lederbaggrund, og praktisk erfaring indenfor kvalitet, miljø og arbejdsmiljø. Det gør os i stand til at løfte kravende fra standarderne op til et effektivt og økonomisk fordelagtigt niveau.

Vi fortæller ikke kun om kravene i standarden, men giver dig værdifuld viden om, hvordan du i praksis imødekommer kravene, og ikke mindst, hvordan din organisation kan bruge standarderne til at forbedre jeres konkurrenceevne.​

Info

Varighed:​

  • 4 + 3 dages internat fordelt med et forløb på fire dage ca. To ugers pause og endnu et forløb på 2 dage​

Pris:​

  • Opdateret pris følger snarest​

Tid og sted:

  • Oplyses
  • Oplyses

Alle vore kurser afholdes også som lukkede firmakurser, der er målrettet jeres behov. Kontakt os for tilbud.​

​Tilmeld dig her

 
Tilmelding *

 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Kontakt

Glaesel HSEQ Management ApS

CVR: 32080480

Landlystvej 1, DK-7000 Fredericia

Åbn i Google Maps

Telefon: +45 86 511 775

​E-mail: contact@glaesel-hseq.dk

linkedin-whiteLinked in - klik her

ISO Excellence Award

Tilmeld dig vores nyhedsbrev