Lead Investigator

Kursus Beskrivelse

Formål og værdi af ulykkesundersøgelser

På kurset får du en indgående forståelse af arbejdet ulykkesbehandling og årsagsanalyse set i et bredt perspektiv. Ikke mindst får du nye værktøjer til at håndtere ​​de "afvigelser", der bl.a. er nævnt under 10.2 "Hændelse, afvigelse og korrigerende handlinger" i ISO 45001:2018, samt andre ISO ledelsesstandarder.

Få dine eksisterende færdigheder som en undersøger opgraderet baseret på en langt mere dybdegående og struktureret måde, så du er grundigt forberedt på opgaven, når den kritiske og alvorlige ulykke rammer.

Uddannelsen inkluderer gruppearbejde og praktiske øvelser i interviewteknikker, identifikation af årsagsfaktorer (Causal factor) og rodårsagsanalyse (Root Cause) , yderligere vil der kunne forventes hjemmearbejde.

Kurset tager udgangspunkt i virksomhedens konkurrencesituation og hvor vigtigt det er at sikre en tilbundsgående ulykkes undersøgelse, for netop at understøtte denne situation og ikke svække den.

Vi er mere end bare en standard:

Hos Glaesel HSEQ Management har vi mange års ledelsesbaggrund og praktisk erfaring inden for kvalitet, miljø og arbejdsmiljø. Det gør det muligt for os at hæve ISO Mangement-standarderne til et produktivt og økonomisk fordelagtigt niveau. Vi informerer dig ikke kun om kravene i standarden, men giver dig værdifuld viden om, hvordan du opfylder kravene i praksis, og ikke mindst hvordan din organisation kan bruge standarderne til at forbedre din konkurrenceevne.

Deltagere:

kurset er rettet mod alle, der allerede har træning i en af ​​ISO-ledelsesstandarderne, og som har foretaget ulykkesundersøgelser og ønsker at få denne uddannelse udbygget og ajourført.

Det mindste antal deltagere: 4 delegerede - til synergi og videndeling mellem deltagerne.

Ved at deltage i kurset får du viden om:

  • Hvorfor efterforskning af ulykker er bydende nødvendigt for at nedsætte omkostninger og understøtte beredskab, krisestyring og ikke mindst afdække områder med høj risiko.
  • Hvordan sammensættes et efterforskningsteam (leder efterforsker og team)
  • Betydningen af ​​at topledelsen / C-niveau udformer et "ansættelsesbrev" med klart ansvar og rollefordeling.
  • Indsamling af information, f.eks. dokumentation, interviews, dataindsamling.
  • At forberede en oversigt over begivenheder før, under og efter hændelsen.
  • Analyse af disse fund og identificere årsagen (årsagsfaktorer, rodårsag, handlinger) med rapportdesign.
  • Topledelsesrapportering (resumé)

Underviser

Anton Flou vil være underviser på kurset. Anton Flou har været politibetjent i 25 år og efterfølgende arbejdet i Windturbine industrien i forskellige globale virksomheder med flere undersøgelser af alvorlige næsten uheld og ulykker på sit CV.


IRCA Registrering:

Info

Varighed​

  • 3 dage internat

Pris:​

  • Kr. 18.000,- ex. moms 

    - inklusiv hotel og forplejning

Tid og sted:

  • 4 til 6 december 2019
  • Hotel Trinity, DK-7000 Fredericia

Alle vore kurser kan tillige gennemføres som interne virksomhedskurser, kontakt os for mere information.

Tilmeld dig her

 
Tilmelding *

 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Kontakt

Glaesel HSEQ Management ApS

CVR: 32080480

Landlystvej 1, DK-7000 Fredericia

Åbn i Google Maps

Telefon: +45 86 511 775

​E-mail: contact@glaesel-hseq.dk

linkedin-whiteLinked in - klik her

ISO Excellence Award

Tilmeld dig vores nyhedsbrev